×
logo WIR
 

1.3. Korzyści dla miasta wynikające z poruszania się jego mieszkańców rowerami

1.3. Korzyści dla miasta wynikające z poruszania się jego mieszkańców rowerami

25 września 2022
#info

Minimalna szerokość pasa ruchu drogi dojazdowej, po której poruszają się samochody wynosi 2,5 m. Do jazdy rowerem potrzeba jedynie półtorametrowego pasa ruchu. Wymiary miejsca postojowego dla jednego samochodu to 5 m długości i 2,3 m szerokości. Na tej powierzchni może zaparkować około 10 rowerów. Poruszanie się rowerem jest bardzo dobrym rozwiązaniem na odkorkowanie miast. Rowerzyści nie tworzą korków. Co więcej – są na nie odporni – w miejscu dużego zatoru samochodowego, rowerzyści dalej mogą sprawnie się poruszać. Kolejną korzyścią dla miasta związaną z ruchem rowerowym są niskie koszty budowy i utrzymania infrastruktury rowerowej.

Dodatkowo, poruszanie się rowerem nie generuje hałasu oraz nie zatruwa powietrza, a jego pozytywny wpływ na stan zdrowia rowerzysty zmniejsza również wydatki miasta na opiekę zdrowotną jego mieszkańców.

opis fotografii
×
opis fotografii
×
<12345>
# info
więcej
Strona opracowana w ramach projektu Rowerowa Szkoła Aktywności Obywatelskiej, który realizowany jest z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.