|
Dopuszcza się, aby światła (oprócz tylnego odblaskowego) były zdemontowane, jeżeli rowerzysta nie jest zobowiązany do ich używania podczas jazdy. Światła, zarówno przednie jak i tylne, mogą być migające. Światła pozycyjne muszą świecić na tyle mocno, by były widoczne z odległości 150 m, a światła odblaskowe oświetlone światłem drogowym innego pojazdu powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150 m. Powinny być zamocowane na wysokości od 25 do 150 cm od powierzchni jezdni. Obowiązkowe oświetlenie musi być zamontowane na pojeździe, więc nie można go wieszać np. na plecaku lub czole (lampki czołowe). Światła czerwone nie mogą być widoczne z przodu, a światła białe – z tyłu. Dotyczy to zarówno obowiązkowych świateł, jak i dodatkowych.
|
Dopuszcza się umieszczanie odblasków w kolorze żółtym samochodowym na pedałach oraz na kołach. Na każdym kole musi być co najmniej jeden odblask, tak by z każdego boku roweru były widoczne co najmniej dwa światła. Można także posiadać światła odblaskowe białe z przodu roweru. W rowerach, wózkach rowerowych i przyczepach rowerowych dopuszcza się odblaskowy pasek w kształcie nieprzerwanego pierścienia, umieszczony na obu bokach opony, albo elementy odblaskowe w kształcie nieprzerwanego pierścienia, umieszczone na bocznych płaszczyznach kół tych pojazdów.
|
Rower nie posiada świateł mijania, a jedynie pozycyjne, więc obowiązek korzystania ze świateł całą dobę nie obowiązuje rowerzystów. Światła trzeba zapalić w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza (deszcz, śnieg, mgła, zmierzch), od zmierzchu do świtu oraz w tunelu.